Page 90 - Demo
P. 90
4.10 GZFT ANALİZİ
Durum analizi çerçevesinde üniversite ve dış çevre analizi sonucunda elde edilen veriler sistematik olarak incelenerek GZFT analizi gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen iç çevre analizleri doğrultusunda, üniversitemizin güçlü ve zayıf yönleri Tablo 29’da görülmektedir. Güçlü akademik ve idari kadro, sahip olunan çeşitlilik ve köklü geçmiş 28 güçlü yön arasında öne çıkan güçlü yönler olurken; 15 geliştirilmesi gereken zayıf yön içinde fiziksel altyapı, öğretim üyesi başına düşen yüksek öğrenci sayısı ve mali kaynak yetersizliği geliştirilmesi gereken yönler arasındadır.
Tablo 29 : GZFT Analizi (İç Çevre) Tablosu
İÇ ÇEVRE
GÜÇLÜ YÖNLER ZAYIF YÖNLER
Stratejik Plan 2021 - 2025
1. Yüksek entelektüel sermaye, güçlü akademik ve idari kadronun varlığı
2. Çok sayıda ve çeşitlilikte bilim ve sanat dalının varlığı
3. Köklü bir devlet üniversitesi olması
4. AR-GE altyapısının, yeteneğinin ve bütçesinin yüksek olması
5. Girişimcilik ve inovasyon altyapısına sahip olması
6.Ulusal ve uluslararası alanda akredite eğitim programlarıyla, önlisans, lisans, lisansüstü eğitim kalitesinin yüksek olması
7.Tıbbın her alanında tercih edilen, güçlü ve uzman kadroya sahip sağlık uygulama ve araştırma hastanesinin varlığı
8. Bioİzmir Uluslararası Sağlık Teknolojileri Geliştirici ve Hızlandırıcı Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin varlığı
9. Türkiye’deki 3 onkoloji enstitüsünden birine sahip olması ve Türkiye'de ilk olan Translasyonel Onkoloji Anabilim Dalının kurulmuş olması
10. Türkiye’nin ilk sağlık Teknoparkı olan DEPARK Sağlık Teknoparkı ve DEPARK Tınaztepe ile Teknoloji Transfer Ofisinin (DETTO) varlığı
11. Üniversite olarak, denizcilik alanında donanımlı ve akredite olunması
12. Dinamik bir yönetime sahip, güçlü kurumsal yapının varlığı
1. Fiziksel altyapı eksikliği ve yenilenme sorunlarının varlığı
2. Bazı bölümlerde öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının fazla olması
3. Mali kaynak yetersizliği
4. Bazı alanlarda uluslararası nitelikli yayın sayısı eksikliği
5. Bilgi işlem altyapısının ve bütünleşik yönetim bilgi sisteminin yetersizliği
6. Ara teknik eleman eksikliği
7. Çok disiplinli çalışma yetersizliği ve disiplinlerarası proje azlığı
8. Sosyal, kültürel aktivitelere yönelik mekan eksikliği
9. Nicelik açısından idari ve akademik personel yetersizliği
10. Bazı alanlarda nitelikli öğrencileri üniversiteye çekememe
11. Araştırma görevlisi sayısının yetersizliği
12.Eğitimde dijital araçların yeterince kullanılamaması
Stratejik Plan 2021 - 2025
89