Page 35 - Demo
P. 35
Stratejik Plan
2021 - 2025
4.3 MEVZUAT ANALİZİ
Tablo 6 : Mevzuat Analizi Tablosu
Yasal Yükümlülük
Dayanak
Tespitler
İhtiyaçlar
Milli eğitim politikası ve kalkınma planları ilke ve hedefleri ile Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan plan ve programlar doğrultusunda, ülkenin ihtiyacı olan dallarda ve sayıda insan gücü yetiştirmek
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu
Mevcutta kontenjan artırımı yapılırken ülkenin ihtiyacı olan alanlarda araştırma yapılıp ona göre artış yapılmadığı
Planlamalar yapılırken kalkınma planındaki öncelikli alanlar dikkate alınmalı ayrıca üniversitelerin fiziki alan ve etkin insan kaynağının planlamada göz önünde bulundurulması gerekir
Çağdaş uygarlık ve eğitim-öğretim esaslarına dayanan bir düzen içinde, toplumun ihtiyaçları ve kalkınma planları ilke ve hedeflerine uygun ve ortaöğretime dayalı çeşitli düzeylerde akademik, bilimsel araştırma, yayım ve danışmanlık yapmak
Üniversiteyle dış paydaşlar arasında iletişimin yetersiz olması
Akademik çalışmalarda kamunun ve bölgenin talep ve sorunlarının çözümüne yönelik proje ve tez çalışmaları yapmak
Örgün, yaygın, sürekli ve açık eğitim yoluyla toplumun özellikle sanayileşme ve tarımda modernleşme alanlarında eğitilmesini sağlamak
Üniversitelerin topluma hizmet yükümlülüklerine yönelik bulundukları bölgelerin aktörleri ile yeterince işbirliği yapılamaması ve iletişimin yetersizliği
Sanayi ve Sivil toplum örgütleriyle işbirliği yapılarak farklı alanlarda toplumun eğitimine katkı sağlamak
Kendi ihtisas gücü ve maddi kaynaklarını rasyonel, verimli ve ekonomik şekilde kullanmak
2547 sayılı YÖK Kanunu 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu
4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu 6085 Sayılı Sayıştay Kanunu 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu
Mevzuattaki kısıtlamalar ve
sıkça yapılan düzenlemeler nedeniyle yaşanan bürokratik engeller
Birbirinin tamamlayıcısı niteliğinde olan Kanun ve İkincil mevzuatların uyumlaştırılması
34