Page 116 - Demo
P. 116
HEDEF KARTI 2.2
Amaç A2
Eğitim ve Öğretim Kalitesini Geliştirmek
Hedef A2.2
Eğitim - Öğretim Programlarının Sürekli İyileştirilerek Geliştirilmesi
Sorumlu Birim
İlgili Rektör Yardımcısı
İşbirliği Yapılacak Birimler
Akademik Birimler (Enstitüler, Fakülteler, Yüksekokullar, Meslek Yüksekokulları) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Kalite Koordinatörlüğü, Kariyer Planlama ve Mezunlarla İlişkiler (KPMİ) Koordinatörlüğü, Eğitim Komisyonu/Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK), Lisansüstü Eğitimde Girişimciliği ve Yenilikçiliği Geliştirme Komisyonu
Performans Göstergeleri
Hedefe Etkisi (%)
Başlangıç Değeri (2020)
2021
2022
2023
2024
2025
İzlenme Sıklığı
Raporlama Sıklığı
P.G 2.2.1 Ulusal Akredite Program Sayısı
15
16
16
17
18
19
20
6 Ayda 1
Yılda 1
P.G 2.2.2 Uluslararası Akredite Program Sayısı
15
-
-
-
1
1
2
6 Ayda 1
Yılda 1
P.G 2.2.3 Mezunların İşe Girme Oranı
10
-
26
27
28
29
30
6 Ayda 1
Yılda 1
P.G 2.2.4 Disiplinlerarası Program Sayısı
20
49
50
55
60
65
70
6 Ayda 1
Yılda 1
P.G 2.2.5 Yandal Yapan Öğrenci Sayısı
10
40
41
42
43
44
45
6 Ayda 1
Yılda 1
P.G 2.2.6 Çift Anadal Yapan Öğrenci Sayısı
10
120
125
135
140
145
150
6 Ayda 1
Yılda 1
P.G 2.2.7 Uzaktan Eğitimle Yürütülen Önlisans / Lisans Tamamlama Program Sayısı
5
-
3
4
5
6
7
6 Ayda 1
Yılda 1
P.G 2.2.8. Uzaktan Eğitimle Yürütülen Lisans Ders Sayısı
5
-
200
230
260
290
320
6 Ayda 1
Yılda 1
P.G 2.2.9 Uzaktan Eğitimle Yürütülen Yüksek Lisan Programı Sayısı
5
6
12
14
16
18
20
6 Ayda 1
Yılda 1
P.G 2.2.10 Öğrenme Yönetim Sistemi ile Desteklenen Ders Sayısı
5
500
700
900
1.000
1.100
1.200
6 Ayda 1
Yılda 1
Riskler
Uluslararası akreditasyon süreçlerinin yüksek maliyetli olması ve bütçe kısıtları. Bazı alanlarda ulusal akreditasyon kuruluşlarının yetersizliği.
Stratejiler
2.2.1 Güncel gereksinim ve beklentilere uygun olarak, her düzeyde eğitim programının sürekli iyileştirilerek ulusal ve uluslararası akredite program sayısının artırılması.
2.2.2 Öncelikli alanlar bağlamında, disiplinlerarası / çok disiplinli yeni programlar ve dersler geliştirmek, öğrencilerin farklı bölümlerden ders alma olanaklarının (havuz dersleri/ortak seçmeli dersler vb.) geliştirilmesi.
2.2.3 Eğitimde fırsat eşitliğine verilen katkıyı geliştirmek üzere lisans ve yüksek lisans düzeyine, yeni uzaktan eğitim program ve derslerin açılması.
Maliyet Tahmini
2.271.776.000 TL
Tespitler
Bazı programlarda öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısının yüksekliği.
Bazı alanlarda öğretim planlarının disiplinlerarası / çok disiplinli boyutunun yetersiz olması.
İhtiyaçlar
Öğretim planı güncellemelerinde ulusal ve uluslararası gelişmelerin yakından izlenmesi. Öğretim planlarını toplum ve sanayi işbirliğinin güçlendirecek biçimde geliştirilmesi. Ulusal ve uluslararası akreditasyon süreçlerine başvurunun teşvik edilmesi.
Her düzeyde eğitim programında öğrencilerin yaratıcı, yenilikçi ve girişimci kapasitesinin güçlendirilmesi.
115
Stratejik Plan
2021 - 2025
Stratejik Plan 2021 - 2025