Page 116 - Demo
P. 116

    HEDEF KARTI 2.2
 Amaç A2
   Eğitim ve Öğretim Kalitesini Geliştirmek
 Hedef A2.2
 Eğitim - Öğretim Programlarının Sürekli İyileştirilerek Geliştirilmesi
 Sorumlu Birim
   İlgili Rektör Yardımcısı
   İşbirliği Yapılacak Birimler
Akademik Birimler (Enstitüler, Fakülteler, Yüksekokullar, Meslek Yüksekokulları) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Kalite Koordinatörlüğü, Kariyer Planlama ve Mezunlarla İlişkiler (KPMİ) Koordinatörlüğü, Eğitim Komisyonu/Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK), Lisansüstü Eğitimde Girişimciliği ve Yenilikçiliği Geliştirme Komisyonu
   Performans Göstergeleri
  Hedefe Etkisi (%)
  Başlangıç Değeri (2020)
  2021
  2022
  2023
  2024
  2025
  İzlenme Sıklığı
  Raporlama Sıklığı
 P.G 2.2.1 Ulusal Akredite Program Sayısı
   15
   16
   16
   17
   18
   19
   20
   6 Ayda 1
   Yılda 1
 P.G 2.2.2 Uluslararası Akredite Program Sayısı
 15
 -
 -
 -
 1
 1
 2
 6 Ayda 1
 Yılda 1
 P.G 2.2.3 Mezunların İşe Girme Oranı
  10
  -
  26
  27
  28
  29
  30
  6 Ayda 1
  Yılda 1
 P.G 2.2.4 Disiplinlerarası Program Sayısı
   20
   49
   50
   55
   60
   65
   70
   6 Ayda 1
   Yılda 1
 P.G 2.2.5 Yandal Yapan Öğrenci Sayısı
  10
  40
  41
  42
  43
  44
  45
  6 Ayda 1
  Yılda 1
 P.G 2.2.6 Çift Anadal Yapan Öğrenci Sayısı
  10
  120
  125
  135
  140
  145
  150
  6 Ayda 1
  Yılda 1
 P.G 2.2.7 Uzaktan Eğitimle Yürütülen Önlisans / Lisans Tamamlama Program Sayısı
 5
 -
 3
 4
 5
 6
 7
 6 Ayda 1
 Yılda 1
 P.G 2.2.8. Uzaktan Eğitimle Yürütülen Lisans Ders Sayısı
  5
  -
  200
  230
  260
  290
  320
  6 Ayda 1
  Yılda 1
 P.G 2.2.9 Uzaktan Eğitimle Yürütülen Yüksek Lisan Programı Sayısı
  5
  6
  12
  14
  16
  18
  20
  6 Ayda 1
  Yılda 1
 P.G 2.2.10 Öğrenme Yönetim Sistemi ile Desteklenen Ders Sayısı
   5
   500
   700
   900
   1.000
   1.100
   1.200
   6 Ayda 1
   Yılda 1
 Riskler
  Uluslararası akreditasyon süreçlerinin yüksek maliyetli olması ve bütçe kısıtları. Bazı alanlarda ulusal akreditasyon kuruluşlarının yetersizliği.
   Stratejiler
2.2.1 Güncel gereksinim ve beklentilere uygun olarak, her düzeyde eğitim programının sürekli iyileştirilerek ulusal ve uluslararası akredite program sayısının artırılması.
2.2.2 Öncelikli alanlar bağlamında, disiplinlerarası / çok disiplinli yeni programlar ve dersler geliştirmek, öğrencilerin farklı bölümlerden ders alma olanaklarının (havuz dersleri/ortak seçmeli dersler vb.) geliştirilmesi.
2.2.3 Eğitimde fırsat eşitliğine verilen katkıyı geliştirmek üzere lisans ve yüksek lisans düzeyine, yeni uzaktan eğitim program ve derslerin açılması.
   Maliyet Tahmini
   2.271.776.000 TL
 Tespitler
  Bazı programlarda öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısının yüksekliği.
Bazı alanlarda öğretim planlarının disiplinlerarası / çok disiplinli boyutunun yetersiz olması.
 İhtiyaçlar
  Öğretim planı güncellemelerinde ulusal ve uluslararası gelişmelerin yakından izlenmesi. Öğretim planlarını toplum ve sanayi işbirliğinin güçlendirecek biçimde geliştirilmesi. Ulusal ve uluslararası akreditasyon süreçlerine başvurunun teşvik edilmesi.
Her düzeyde eğitim programında öğrencilerin yaratıcı, yenilikçi ve girişimci kapasitesinin güçlendirilmesi.
                        115
                                          Stratejik Plan
2021 - 2025
    Stratejik Plan 2021 - 2025
  
   114   115   116   117   118